Szukaj książki:


Kultura biznesu. Normy i formy

Kultura biznesu. Normy i formy

Autor: Irena Kamińska-Radomska

Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

Rok wydania: 2012

Języki: polski

Typ: ebook

Format: epub

DRM: Tak

Rodzaj dystrybucji: Pobranie pliku z zabezpieczeniem watermark

Strony: 382

Czas: 4:36:00

31.90 PLN

Dodaj do koszyka
Wersja elektroniczna wysyłana na e-mail

Kultura biznesu jest szerokim zagadnieniem dotyczącym zachowań ludzkich w sytuacjach służbowych. Jest pojęciem rozleglejszym niż etykieta. Etykieta to jedynie zbiór zasad, właściwych zachowań w życiu zawodowym i społecznym. Jest międzynarodowo uznanym systemem kurtuazji, który służy tworzeniu, utrzymaniu i normowaniu stosunków międzyludzkich w sytuacjach służbowych. Kultura w biznesie obejmuje natomiast i same zasady, ich opis, i zastosowanie tych zasad w życiu zawodowym. Ujmując to inaczej, etykieta to zasady, które mówią, jak powinno być, a kultura biznesu to stan faktyczny, zarówno obecnie, jak i w przeszłości.


W książce autorka porusza zupełnie nowe zagadnienia z obszaru kultury biznesu i kultury na co dzień. Są wśród nich: zasady korespondencji, dawanie i otrzymywanie prezentów, przyjmowanie wysokich rangą gości zagranicznych, różnice kulturowe oraz grzeczność na co dzień. Bardzo szczegółowo opracowała tematy poświęcone kwestiom wizerunku i przyjęć. Opisane przykłady i uwagi dotyczą przede wszystkim sytuacji służbowych, ale odwołania do sfery towarzyskiej znalazły się wszędzie tam, gdzie wymagała tego konfrontacja sytuacji służbowych i prywatnych.


W dobie globalizacji i przyspieszonej komunikacji człowiek jest stawiany coraz częściej przed koniecznością konfrontacji własnych norm grzecznościowych z normami obowiązującymi na innych obszarach kulturowych. Brak umiejętności zachowania w kontaktach międzynarodowych w sytuacjach pozazawodowych (np. turystyka) nie skutkuje na ogół poważnymi konsekwencjami. Gorzej, jeśli jesteśmy nieprzygotowani do międzynarodowych kontaktów służbowych.


Poruszanie się w obrębie przyjętych kodów zachowania, będących często w sferze podświadomej, daje człowiekowi komfort poczucia bezpieczeństwa. Ten komfort uzyskuje zarówno osoba, która wysyła te sygnały, jak i otoczenie, które je odczytuje. Oczywiście pod warunkiem, że nie nastąpią zakłócenia w postaci manipulacji, czyli działań mających na celu zafałszowanie rzeczywistości. Zwykle, będąc w grupie, która przyjęła te same normy, jesteśmy w stanie odczytać i właściwie zinterpretować wysyłane sygnały.


(z tekstu)



Spis treści

Słowo od Autora 7

Wstęp 9
Kultura biznesu i kultura na co dzień 9
Fundamenty kultury biznesu 13
Zasady kontra naturalne zachowanie 15

Zwykła grzeczność 17

Komplementy 19
Krytyka 20
Asertywność i nietakt 21
Zwolnienie pracownika 23
Rozmowa kwalifikacyjna 25
Obsługa klienta w sklepie, w punkcie usługowym 27
Standardy dobrego asystenta 28
Kultura na drodze 30
Podczas lotu 32
Podróż pociągiem 35
Grzeczność przy uprawianiu sportu 37
Szlifowanie manier 42
Quiz ze zwykłej grzeczności 46

Komunikacja międzyludzka 49

Profesjonalna autoprezentacja 51
Prezentacja osób 69
Tytułowanie w rozmowie 72
Zapamiętywanie imion i nazwisk 74
Wizytówki 78
Komunikacja niewerbalna 85
Komunikacja werbalna i dbałość o piękno języka 92
Intonacja 93
Słuchanie 96
Rozmowy telefoniczne 102
Prezenty 116
Quiz z komunikacji 125

Korespondencja 127

Rodzaje korespondencji służbowej 130
Układ stałych elementów korespondencji 139
Zasady prowadzenia korespondencji służbowej 148
Reklamacje w korespondencji 150
Koperty i papier firmowy 152
Quiz z korespondencji 153

Precedencja 155

Zasady precedencji, czyli pierwszeństwa 157
Precedencja w sytuacjach służbowych 158
Quiz z precedencji 177

Wizerunek 179

Ubiór służbowy mężczyzny i kobiety 182
Garderoba biznesmena 185
Garderoba bizneswoman 216
Dress code, czyli dostosowanie stroju do okazji 228
Quiz z wizerunku 241

Przyjęcia 243

Przyjęcia na stojąco 245
Przyjęcia przy stole 268
Zaproszenie gościa do restauracji 313
Przyjęcia herbatkowe 318
Przyjęcia ogrodowe 320
Quiz z przyjęć 323

Wystąpienia publiczne i organizacja spotkań 327

Błędy mówcy 329
Radzenie sobie w trudnych sytuacjach 331
Radzenie sobie z tremą 333
Najlepszy mówca 333
Przygotowanie treści wystąpienia 334
Organizacja spotkań 336
Negocjacje 352
Quiz z wystąpień publicznych i organizacji spotkań służbowych 361

Jak osiągnąć sukces na arenie międzynarodowej 363

Systematyka różnic kulturowych 367
Konsekwencje wynikające z nieznajomości różnic kulturowych 372
Przyjmowanie zagranicznych gości 375
Polska w kontekście różnic kulturowych 376
Quiz z różnic kulturowych 377

Literatura 379


 Pobierz spis treści     Poleć znajomemu     Drukuj    


-->

Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.
Jak kupować w księgarni.

Nie masz konta? Załóż je.

« cofnij